"De røde damene" lever i nuet, er glade og positive og de fokuserer på å gjøre det beste ut av dagene og livet slik som livet ble...

Noen av damene er nettopp blitt trykket opp som kunstkort.

Det er et ønske at damene finnes og selges fra NKS veiledningssentrene for pårørende i hele Norge - til inntekt for arbeidet med barn, unge og voksne pårørende til rusmiddelavhengige.

torsdag 24. oktober 2013

Stavanger Aftenblad som ble til engle kunst

Slik ble bildet, mixed media Collage etter at jeg tok i bruk de leste Stavanger Aftenblad avisene. Mitt håp er at jeg kan selge dette og flere andre bilder, og de røde damene,  som vil gi en inntekt til Veiledningssenteret for pårørende i Sandnes slik at de får midler nok til å gjøre en best mulig jobb for pårørende.

Nettsiden: www.jamonicatvedt.no er ikke helt ferdig ennå. TTT - ting tar tid, men intensjonen er kunst og kunstkort m.m. vil bli solgt der til inntekt for veiledningssenteret. Målet er å få dette landsdekkende, og alt i mars 2013 skal de røde damene ta turen til Alta på den aller første utstillingen (mer info følger senere)

Om noen i Roglandsdistriktet, Sandnes, Jæren og omegn, Stavanger, og kanskje andre steder i landet ønsker å være med å bidra, kanskje med en veggplass for kunst, så ville jeg vært utrolig takknemlig.

Har noen andre mennesker der ute ideer å komme med, så ville det også vært fantastisk.

Kunst og positive ord som gir mening kan for noen være terapi og gi et løft i hverdagen. For meg selv som også er pårørende, så har kunsten betydd alt for mitt eget velbefinnende, om det å fokusere på noe som er kjekt, og som gjør en glad. Kunst klarer å holde sinnet i ro, som gjør at ikke tanken får tid til å gruble så mye. ;)

Tusen takk for din oppmerksomhet, Ha en vidunderlig dag!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar